Biznes

Zmiana wykonawcy wyjazdu z Warszawy drogą S7

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola. Powtórny przetarg był efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą inwestycji. Czy tym razem wykonawca stanie na wysokości zadania?

Nowym wykonawcą inwestycji jest firma Polaqua, a wartość umowy to ok. 457,3 mln zł. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest na jesień 2022 r.

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania oraz uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu.

Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Przypomnijmy, że przeszło pół roku temu, 16 maja 2019 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą. Decyzja ta była poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu.

W drodze do Krakowa

W realizacji są też kolejne dwa odcinki do obwodnicy Grójca, które zapewnią nowe, bezkolizyjne połączenie Południowej Obwodnicy Warszawy z drogą ekspresową S7 w kierunku Krakowa i dalej na południe.

Na odcinku Lesznowola – Tarczyn Północ o długości ok. 14,8 km, realizowanym przez firmę IDS-BUD, uzyskano już decyzje ZRID. Trwa inwentaryzacja terenu, a geodeci wytyczają linie rozgraniczające inwestycji. Ponadto prowadzona jest wycinka drzew.

Kolejny odcinek o długości blisko 8 km, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, realizuje firma Mota-Engil Central Europe. Uzyskano decyzje ZRID. Prowadzone są roboty drogowe związane z rozbiórką nawierzchni, wykopami i nasypami. Powstają również obiekty mostowe (filary, wykopy, fundamenty), jak i prowadzone są prace przy przebudowie/budowie infrastruktury podziemnej.

Od Grójca do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego jedziemy już w ekspresowym tempie: w grudniu 2019 roku udostępniono kierowcom ciąg główny drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód. Ten niespełna 8-kilometrowy fragment S7 połączył zrealizowane wcześniej odcinki i w efekcie kierowcy mają teraz do dyspozycji blisko 200 km nieprzerwanej dwujezdniowej drogi ekspresowej.

Info: GDDKiA, Anna J. Kowalska

Zobacz także

Milionerzy znad Wisły. Fałszywy obraz kreowany przez media. Dlaczego?

Redakcja

353 km nowych dróg w ciągu najbliższych pięciu lat? Trzymamy za słowo!

Redakcja

100 obwodnic w 10 lat?

Redakcja

Skomentuj

Ta strona używa plików cookies, aby usprawnić jej działanie. Twoja prywatność jest chroniona zzgodnie z naszą Polityką Prywatności Akceptuję Czytaj więcej

Polityka Prywatności