Sport

Kryptowaluty wkraczają w świat piłki nożnej

Jeden z najbogatszych klubów piłkarskich świata FC Barcelona, zdecydował się dać swoim fanom możliwość angażowania się w podejmowanie decyzji związanych z klubem. Będzie to możliwe przy użyciu, stworzonej we współpracy z firmą blockchainingową Chiliz, kryptowaluty.

Decyzje za tokeny

Według planów początkowo tokeny przygotowane dla fanów klubu będą kosztować 2 euro i będzie można z nich korzystać na platformie socios.com. Dzięki wirtualnej walucie „Barca Fan Token” kibice będą mogli decydować między innymi o doborze muzyki odtwarzanej na stadionie, gdy zawodnicy Barcy strzelą gola. Kibice będą mieli też dostęp do ankiet, które będą brane pod uwagę przy bardziej istotnych decyzjach zarządu. Nabywcy tokenów będą też nagradzani za tą formę angażowania się w życie drużyny poprzez naliczanie im specjalnych punktów, które będzie można wymienić na klubowe gadżety. Poinformowano też, że będą oni mogli brać udział w specjalnych wydarzeniach związanych ze swoją drużyną, ale na razie nie wiadomo, co kryje się za tym stwierdzeniem. Początkowo planuje się emisję 40 milionów tokenów.

Czym jest kryptowaluta Chiliz?

Kryptowaluta Chiliz, oznaczana jako CHZ, dostępna jest na wielu giełdach kryptowalut. Jeden CHZ kosztuje około 0,06 PLN. W aplikacji Socios, tokeny Barcy i Chiliz będą miały oznaczenie $BAR. Pierwsza emisja tokenów zapowiedziana jest na drugi kwartał 2020 roku, pojawić się mają też za darmo na platformie Token Hunt.

To debiut FC Barcelony na rynku kryptowalut i blockchain. Dzięki temu posunięciu Barcelona chce bardziej zaangażować fanów w życie zespołu oraz podążając za duchem czasu zwiększyć cyfryzację w zarządzaniu klubem. Na konferencji prasowej, podczas której ogłoszono początek współpracy z Chiliz, CEO firmy dostał od prezesa Barcy wymowną w symbolice koszulkę klubu z oznaczeniem CHZ.

Dla Chiliz nie jest to pierwsza współpraca ze światem sportu. Wcześniej związali się z PSG i Juventusem Turyn. Trudno jednak uwierzyć w zapewnienia zarządów klubów piłkarskich, że współpraca ta jest wywołana głównie dbałością o kibiców i rozwój cyfryzacji. Wygląda na to, że kryptowaluty stają się coraz popularniejszym pomysłem na biznes również wielkich klubów piłkarskich.

Źródła: BusinessInsider, FCBarcelona.com

Foto: pixabay.com/photos/barcelona-stadium-camp-nou-spain-1984632/

NK

Zobacz także

Sensacja! Bartosz Zmarzlik pokonał Roberta Lewandowskiego

Redakcja

Oficjalnie: Cieślak z Makabu 31 stycznia o pas WBC. Będą gromy!

Redakcja

Czy w Szwecji powstanie stadion Lenina i komunistyczne sportowe imperium?

Natalia Klimczak

Skomentuj

Ta strona używa plików cookies, aby usprawnić jej działanie. Twoja prywatność jest chroniona zzgodnie z naszą Polityką Prywatności Akceptuję Czytaj więcej

Polityka Prywatności